NET

Alles draait zoals het altijd heeft gedraaid. Dat de wereld op dit moment doordraait, ook dat is een gegeven. Het hoort simpelweg bij het leven en zolang dat ons gegeven is, hoef je je daar niet druk om te maken. Maar… was het maar zo eenvoudig als dat ik dit hier nu neerpen. De dag van gisteren achter de rug, de dag vandaag doet er toe en wat de dag van morgen brengt, ligt simpelweg in het verschiet. Waar dien je je nog druk over te maken in de wetenschap dat het grootste deel van mijn leven achter mij ligt. En dat het vooruitzicht ook nog eens voorspelbaar is. Dat het eindigt is simpelweg het gegeven, de omstandigheden waaronder onbekend. Je hebt het daar simpel mee te doen en er valt geenszins te onderhandelen. Hooguit dat je nog duidelijk kunt gaan aangeven op welke manier je je leven wenst af te sluiten. Het blijft een feit: ‘met eeuwigheid als normgeven, duurt een moment een mensenleven!’

En zo is het maar net!