EENvoud.
Veel bestaat uit eenvoud, maar eenvoud is niet zo eenvoudig. Neem nu het stemmen dat gisteren plaatsvond, het herdenken van 80 jaar vrijheid dankzij D-Day en parlementsleden die zich opmaken om bij zetelwinst weer een andere kleur aan het Europees Parlement te gaan geven. Waarbij vormen van Nationalisme niet uitgesloten zijn. Of een kabinet i.o. wat vergeefs op zoek gaat naar kandidaten om een Ministerploeg op termijn naar voren te gaan brengen. En dat alles gelardeerd door een Bank in Frankfurt dat de rente omlaag gaat brengen. Wat dan weer te maken heeft met inflatie. Dat je voor een simpel kopje koffie de hoofdprijs betaalt ja, je krijgt er wel een koekje bij. Maar ook dat koekje is vaak van eigen deeg. Linksom dan wel rechtsom er is sprake van armoede en ook dat doet zich op verschillende fronten voor. En dan komen de redders, een van die redders is Kruidvat. Van die slogan weet je wel.
Verzorgingsarmoede is daar dan weer een nieuwe pijler van. Dat betekent in de regel dat er weinig in te zepen valt, de noemer twee voor een heeft geleid dat er minder meer te besteden valt en dat eerder genoemde merk, steeds verrassend en altijd voordelig, biedt gratis 20.000 mensen een Kruidvat health & beautykaart aan ter waarde van 25 euro. En waar wordt gesproken over verzorgingsproducten is dat geen luxe, maar een basisbehoefte. Zweten als een otter, stinken als een stinkdier, Robijn niet in de kast en ook andere wasmiddelen kunnen niet gebruikt gaan worden. Of wat te denken van stress en schaamte als gevolg van verzorgingsarmoede? Mensen voelen onzekerheid, verdriet, eenzaamheid, frustratie, onmacht en soms kunnen ze niet slapen. Ruim een kwart geeft aan zich minder mooi en knap te voelen. En het streven naar verzorgingsproducten zal alleen maar toe gaan nemen. De CEO van Kruidvat stelt dat ‘iedereen zich gezond, mooi en goed moet kunnen voelen.’
Kijken hoe dat na de stemming van gisteren, morgen uit zal gaan pakken!