NU
Nu weet ik wel dat ik al eerder met de woorden desalniettemin en niettegenstaande dat ik daarmee aan de loop ben gegaan, dat het woorden waren die mij op de een of andere manier aanspraken en dat het mij zowaar is gelukt om agent 327 en Olga te scoren, daar doe ik hooguit mezelf een plezier mee. Dat ik dit weer dien te verantwoorden is dan de andere kant, maar dat ik in zekere mate een beloning voor mezelf doe toekomen, dat het iets is waar ik met genoegen naar uitkijk en dat de verzendkosten hoger zijn dan het bedrag dat als winnend kan worden beschouwd, ach ook dat zal wel weer zo’n vaart niet gaan lopen. Iets om naar uit te kijken en ook iets dat mogelijk als een afronding van een ietwat vervelende periode kan gaan afsluiten. Hoewel dat laatste niet direct van toepassing is. Zal nog wel enige tijd gaan duren voor ik op mijn oude niveau ben teruggekeerd. Blijf immers wat hangen in mijn huidige situatie, hetgeen niet wil zeggen dat is als voormalig hangjongere de neiging vertoon om de nering en de tering te laten voor wat deze in de regel is. Een vorm van een status quo welke voor de gemeente Alkmaar zowaar opgaat. En waar GroenLinks/PvdA zich in de toekomst zal gaan afficheren als PRO is het bijna zo dat ook ik met dat PRO in de weer ben geweest. Progressief Alkmaarse Senior. Een eigen partij met slechts een (1) lid: ik wik! Geenszins een partij met richtlijnen, laat staan dat reddingsboeien daar een rol in gaan spelen. Maar dan wel weer iets om naar uit te kijken. Mogelijk dat er ook sprake is van een zekere tijdgeest, dat de vlaggen weer gaan wapperen, en dat de ommekeer zich gaat voordoen. De handen in elkaar worden geslagen en dat er straks sprake kan zijn van een jubelstemming, ondanks alle zooi die op ons afkomt. Je kunt immers wel je ogen gaan sluiten, je kop wederom in het zand geen steken, kiezen voor een hazenpad en besluiten de klok geen uur vooruit te zetten, dat de paashaas van zich laat horen en dat de stollen niet aan te dragen zijn, dat er sprake is van een inflatie en dat de vis nog steeds duur betaald wordt, neemt niet weg dat de chocoladerepen bij de Lidl in prijs zijn verlaagd.
En dat is juist in deze tijd mooi meegenomen!