Nostra damus

Als het gaat zoals het gaat, loop je de kans dat je de draad kwijt raakt. Maar zover is het gelukkig nog niet. Want voor je het weet is de Kerst voorbij en gaan we ons opmaken voor het oudjaarfeest. Waarbij de knallen niet van de lucht zijn, de cobra’s er alles aan zullen doen om tot ontploffing te komen en het ravijnjaar zich aankondigt. Dat mensen daar niet al te lang bij stil zullen staan, dat de overheid er alles aan doet om de besteding te beperken en dat we maar moeten afwachten of er wel een nieuw kabinet gaat komen, dan wel dat we weerom naar het stembureau worden gelokt. Ach Rob gaat trouwen en Dylan voert nog steeds het hoogste woord. En waar Bontenbal er alles aan gelegen is om voormalige CDA stemmers weer terug in zijn herberg te krijgen, de kleinere partijen hun troeven nog tegen de borst houden, gaan wij weer aan het gourmetten. Of in mijn geval, simpelweg aan de kaasfondue. Het kan immers ook te gek. Om over die pakjes onder de houten kerstboom maar te zwijgen. Het is immers een voorrecht om met familieleden deze dagen door te gaan brengen. Dus rustig aan opgaan voor het afscheid van het oude jaar, waarbij het nieuwe jaar weer de mogelijkheden zullen gaan bepalen. Of dit gepaard zal gaan met uitbundigheid?
Wie het weet zal Nostradamus dienen te raadplegen. Ook die man was zijn tijd ver vooruit!