Met fatsoen!

Natuurlijk ben ik een koopjesjager. Alhoewel, je komt vaak ietwat bedrogen uit. Neem nu bijvoorbeeld Kaas in de aanbieding. 2 halen en 1 betalen. Of soep van het zelfde kaliber. Dat je je geld aan de kassa kwijt raakt, ook dat is een gegeven. Maar wat blijkt dan achteraf? Dat het om 50 % korting gaat. Waardoor het geld dat je hebt meegenomen, niet voldoende blijkt te zijn. Maar de kaas is binnen, de soep idem en wanneer je dan nog wat andere spullen in je boodschappentas doet heb je wederom niet voldoende van huis uit meegenomen. Neen, je hoort mij niet klagen alhoewel je nog steeds niet geheel uitkomt met dat vermaledijde huishoudgeld. Nu is/was het de afgelopen periode vanzelfsprekend dat je vanwege de feestdagen wat extra in huis haalt, dat de lekkerbekken gevoed gaan worden en dat er wel weer wat extra grammen aan het totaal zijn toegevoegd. Wat ons straks weer te wachten staat is vanzelfsprekend voorspelbaar. We leggen onszelf een droogteperiode op, gaan wederom in de fout met de hoeveelheid goede voornemens en slaan ons door de lange maand januari heen. Al met al blijft het een feit dat wanneer het een ophoudt het andere wederom een aanvang neemt. Naast het feit dat alle uitbundige versieringen in de opslag gaan, de weesgegroetjes ook weer zullen komen en dat de drank die nog voorradig is vroegtijdig in de pot verdwijnt. Weggooien blijft eeuwig zonde naast het feit dat de Nieuwjaarsborrel bij velen zal gaan verdwijnen.

Ga met fatsoen met pensioen!