ff wat aers.

Een andere dag een schone lach! Maar schijn bedriegt en als je niet uitkijkt val je gewoon door de mand. En over een mand gesproken: wie ging onder anderen met een mand op stap? Roodkapje mogelijk maar Sneeuwwitje kwam wat dwergen tegen. En dat het geen bezwaar was om ook de wolf met zeven geitjes op te gaan zadelen, ook dat is niet nieuw. Maar hoe is het Moeder de Gans vergaan? Was zij wel in staat om zich staande te houden? Of zijn het slechtvalken die geregeld op een webcam te vinden zijn? Je leest het reeds: chaos! Ook daar maak ik geregeld gebruik van. Het hoeft niet altijd zorgelijk te zijn, de wetenschap dat wij met een zekere regelmaat naar Noordwest gaan, eerst voor mij en dan voor de ander, zo houden wij elkaar danig in evenwicht. En dan te bedenken dat het alweer de laatste dag van mei is. Ik in mijn tachtigste levensjaar terecht ben gekomen en ik me geen voorstelling had gemaakt van het leven van een tachtiger. Neen het elan van vroeger ben ik kwijt, wanneer de leeftijd een rol gaat spelen komen er fysiek gratis een aantal dingen bij. Kijk niet vreemd op wanneer je je regelmatig in het ziekenhuis mag gaan melden. Waarbij de kans bestaat door onderzoeken dat er nog wat meer aan de hand schijnt te zijn. Ja de kosten van de verzekeraar lopen steeds meer op, het feit dat je verzekerd bent zorgt ervoor dat je daar nog steeds gebruik van kunt maken. Maar je schrikt je dood wanneer je die bedragen onder ogen komt. Of dit nu een scan betreft of dat er een foto wordt gemaakt, ik ben blij dat het in Nederland nog steeds zo goed geregeld is. Dat je daar in het komende jaar weer meer voor gaat betalen, dat is inherent. Maar als je ziet wat het oplevert, hoef je daar niet over te klagen. Mogelijk dat het tijd wordt dat we wederom verzorgingshuizen zien verschijnen, waar ze kortgeleden verdwenen zijn.

Want met het stijgen der jaren, lopen de ouderdomskwalen geregeld in de pas