Aan een boom…
Aan een boom, schreef ik boven mijn column. En ik bedacht hoe of die GROTE nog steeds pretendeert om op die kleintjes te blijven letten. En daar dan weer een prijskaartje aan weet te hangen, waar de VOMAR dan weer furore mee maakt. Een vergelijk dat mank gaat als je de prijzen van AH, Deka en Jumbo vergelijkt. Maar dan de Aldi. Ook die gaat slag op diezelfde markt met prijzen. Waarbij de Lidl steeds meer Nederlandse producten zijn winkels in sjouwt. En Simon en andere transportmaatschappijen kind aan huis blijken te zijn. Maar ook in de transportsector komen steeds meer bedrijven dat wanneer zij samen op pad gaan,daar voordelen te behalen zijn. Die zien het wel zitten als straks al die diesels in een Museum terecht zijn gekomen, en de batterijen niet aan te slepen dreigen te zijn. Waar de ACM (Autoriteit Consument en Markt) daar weer toestemming voor dient te geven. Ter bescherming van jawel, de consument en de markt die steeds minder pluriform dreigt te gaan worden Een vorm van eenheidsworst waarbij de vraag is of die hond doorheeft dat die worst aan een hengel voor zijn neus hangt.
Want jawel, het vakantiegeld is binnen. De aanbiedingen vliegen je rond de oren. En ook de krekel en de mier zijn weer op pad. Die maken zich niet druk omtrent de energieprijzen, het afschaffen van de salderingsregeling en dat het nog vijf weken duurt voor een premier het daglicht zal gaan zien. En onderwijl worden de kaarten geschud, worden mensen gescreend en mogen we verwachten dat er geloofsbrieven worden overhandigd. Neen, het zal waarschijnlijk niet zo’n vaart gaan lopen met in het vooruitzicht de Europese verkiezingen en het afstoten van AFD. Waarbij Le Pen en haar Italiaanse geloofsgenoot zich opmaken om von der Leijen een poepie te laten ruiken. Wanneer je rundvlees maar lang genoeg laat sudderen, valt het uiteindelijk helemaal… uit elkaar.
zoals op termijn ALLES uit elkaar valt!