Niets te klagen… hoewel…

Op zich is het niet zo moeilijk. Een bestelling plaatsen via internet, via datzelfde internet te betalen en dan in blijde afwachting zijn wanneer die bestelling wordt bezorgd. Alleen wordt alles even anders wanneer blijkt dat het met die bestelling niet helemaal goed is gegaan. In eerste instantie is daar de twijfel bij mij, in tweede instantie ga ik nog een keer de bestelling na en wanneer in derde instantie blijkt dat ik iets anders heb gekregen dan ik heb besteld, is daar gelukkig de mogelijkheid om te gaan reageren op een mailadres. En daar kan het alsnog mis gaan. Met een verwijzing naar een artikel van de Duitse wetgeving wordt mijn reclame in eerste instantie afgewezen. Wanneer een tweede reactie volgt en wederom een afwijzing plaatsvindt, kan het haast niet anders dan dat ik vervolgens wederom reclameer. En nu ben ik in afwachting welke reactie ik nu weer in mijn mailbox krijg. Zal het een plus dan wel een min zijn”! Wanneer er ook nog een pdf bestand aan wordt toegevoegd, ik duidelijk zie wat ik besteld heb en in welke aantallen (van ieder 1), kan het haast niet anders dan… dat ik waarschijnlijk in deze situatie aan het kortste eind zal komen te trekken. Maar hoop blijf ik houden, misschien wel tegen beter weten in. En dan dien je als klant je bij dit oordeel neer te leggen. Natuurlijk ben ook ik een gebruiker van de mogelijkheid om op aanbiedingen in te gaan. Wanneer mij een worst aan korting wordt voorgehouden en ik toch al plannen had om iets te gaan doen, houd ik mezelf aan de ene kant voor het lapje, aan de andere kant besef ik dat die andere kant er probeert een bepaalde winst aan over te houden. Want het charitatieve van de huidige maatschappij is nu eenmaal gebaseerd op de commercie in het algemeen en de winst in het bijzonder. Anders zou een pleidooi voor ruilhandel een mogelijkheid zijn om andere wegen te gaan bewandelen. Misschien komt dit bericht je bekend voor en zal ik niet de enige zijn die iets van zijn frustratie kenbaar maakt. Natuurlijk weet ik dat ik in een afhankelijke positie verkeer en dat de uitvoerder van mijn bestelling ook fouten kan gaan maken. Maar het zou mij al voldoening geven wanneer de leverancier dit toegeeft. Mensen kunnen en mogen nu eenmaal fouten maken, gelijk ook ik toegeef wanneer ik een fout heb gemaakt. Maar aan gedraai en wijzen naar artikelen van een wetboek, daar heb ik wel moeite mee. Zo, dat ben ik kwijt! Laat ik een poging wagen om er toch nog een positieve draai aan te gaan geven. In de vorm van een andere bestelling die ik gedaan heb, bij de HEMA. Waar het dit keer in een keer goed ging. Ik deed wat met visie-oenen. En met anders dan gewoon. Die werkjes zijn in mijn bezit. En wanneer je dan bedenkt dat ik een cadeau kaart kocht voor 20 euro waarbij het negentig jarig bestaan van die Hollandse Eenheidsprijzen MAatschappij er vijf euro als bonus aan toevoegt… Neen, nu hoor je mij niet klagen. Dat is eerder verdiend dan de rente die de banken tegenwoordig bieden!


img_5634


img_5635


img_5637


img_5639


img_5650


img_5657